torsdag den 11. november 2010

Ny last......

Jeg har fået en ny last, Medjoul Dadler... Mums det er godt. (synes alle skulle prøve dem)

Jeg har desværre ikke haft tid til at blogge, synes heller ikke jeg har haft noget at blogge om.
Jeg har istedet ladet mig inspirere af en masse kloge damer derude i blogland, og bare nydt, enten inspirende ting til hjemmesysler, gode ideer til Raw food eller kloge visdomsord.

Det er noget af det jeg synes er så pragtfuldt, ved det at blogge eller bare læse med. Det er ikke noget man skal, der er ingen forpligtigelser, man gør det når man har lyst og tid :0))

Idag inden min elskede Zumba, lavede jeg mad i min Rømertopf, eller jeg gjore det klar så vi kunne spise når jeg kom hjem.

Her kommer opskriften:

1 steg (jeg bruger som regel okse cuvette eller culotte)
3 dl brune ris
250 gr champignong
1 rød peber
1 dåse hakkede øko tomater.
chili krydderi
havsalt
vand
rengør champignong og skær dem i skiver, peberfrugt i tern.
Bland ris, champignong, rød peber, krydderier, hakkede tomater +tomatdåsen fyldes 1 g. med vand som også tilsættes.
Gnid stegen med salt og placer den oven på risen.
Sæt Rømertopfen i kold ovn og instil ovnen på 220 gr.
Lad det stege i ca 2 timer, og wupti aftensmaden er klar.

Der er som regel noget ris og kød tilovers, som jeg plejer at bruge i min madpakke.

Håber i alle har haft en dejlig dag :0)))

Ingen kommentarer:

Send en kommentar