torsdag den 28. oktober 2010

Jeg er blevet ...."Begavet"


Jeg havde et fantastisk, dejligt, vidunderligt Zumba B2 kursus.
Jeg gik faktisk rundt og var sådan lidt "småhøj" både mandag og tirsdag(sådan lidt TV2 agtigtigt "Det eneste hun ville var at danse"). Har fundet ud af at jeg elsker at danse Tango og Flaminco, de 2 stilarter passer utroligt godt sammen med mit temperament.

Men tilbage til den virkelige verden med vasketøj, madlavning og praktik i "Min" børnehave.

Børnene har tit og ofte spurgt til min madpakke som er meget anderledeles end deres ex. Humus m. Forskellige grøntsager, Hjl. Muslibars, nødder, nøddepostej, kokosnød etc.
De udviser stor interesse for madpakken og har flere gange fået lov at prøvesmage, med generel succes.

Ex. Kokosnødden snakkede vi meget om, hvor den kom fra? , hvordan den ser ud? , hvordan man får hul på den? At jeg spiser den som fredagsslik etc.
Jeg havde købt kokosnødder i noget så "ueksotisk" som bilka og taget med i børnehaven,
til "samling".
En af dagene, satte jeg mig i midten til samling, hvor vi sidder i en stor rundkreds, og forklarede om kokosnødden, flækkede den med en stor kniv, det var en succes. Bagefter smagte vi på sagerne og størstedelen ville gerne have mere.(Det var en utrolig lærerig proces både for dem og for mig) :0))

Igår blev jeg "begavet" af ungerne (billedet).
Vi sad og legede med perler, de fleste gange når børnene laver armbånd, perlekæder etc. Er det til dem selv, mor, far eller søskende.
Men jeg var så priviligeret igår, at jeg fik ex antal armbånd, kig på dem, nyd dem, det gør jeg :0))).

Jeg har været hos lægen idag, dommen var dobbeltsiddet lungebetændelse.... Sååå der går nogle dage inden jeg skal i Børnehave igen, øv,øv.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar