søndag den 17. april 2011

God Påske....

Noget af det dejlige ved at gå på seminariet, er en laaang påskeferie, med start i dag,

Denne ferie skal bruges på noget som trænger, nemlig oprydning og havearbejde. (men jeg glæder mig faktisk til at få det gjort)
Meteorologerne har lovet pragtfuldt vejr, så det bliver ikke nogen sur tjans med havearbejdet....

Jeg vil prøve at se om jeg kan nå en tur i skoven og samle lidt Ramsløg, det er sæson lige nu/eller vi nærmer os faktisk slutningen. Ramsløg findes i fugtig skovbund og smager fantastisk.
Bladene kan bruges enten som salat drys(finthakket), eller en lækker pesto...Mums.

Ramsløg-Pesto:
Ramsløg
Pinjekerner/nødder eller mandler(hvad man nu lige har)
God mild øko-olie.
salt/peber
Put det hele i en blender og blend til lind masse.
Kan holde sig 1-2 uger i køleskab i beholder med tætsluttet låg.

Bladende smager som en blanding af løg og hvidløg, men prøv selv at samle nogen og smag til...:0)
Smager fortrinligt til en gang påskelam...mmmm.... Jeg får helt mundvand mens jeg sidder og skriver, selvom kl er 7.30 om morgenen.

Ønsker jer alle en dejlig afslappende og oplevelsesrig Påske

2 kommentarer:

  1. Hej Anne-Mette
    Håber du nåede i skoven efter nogle ramsløg. Jeg har aldrig smagt ramsløg, men kender et sted på Stevns hvor hele området lugter kraftigt af hvidløg på denne årstid. Det skulle efter sigende være ramsløg der dufter så kraftigt. Din opskrift lyder lækker, men jeg ville nok tilføje noget parmesanost til opskriften. Det synes jeg er indbegrebet af en god pesto.
    God Påske

    SvarSlet
  2. Hej Bente
    Lyder super lækkert med parmesanost, det vil passe fint.
    Jeg spiser eller drikker bare ikke mælkeprodukter til daglig, spiser lidt ost, men meget sjældent ;0)
    Knus Anne-Mette

    SvarSlet