onsdag den 4. maj 2011

Nye opdagelser



Jeg fik leveret vare fra årstiderne imorges, og der var en frugt med der hedder Mispel.
Jeg har aldrig smagt sådan en før, men mums det er godt. (Det første billed) Sååå kan varmt anbefales.


Min yngste søn og jeg har været alene hjemme i dag, Såå moar og søn og et kamera, alene hjemme det kommer der altså fjollerier ud af, men vi råhygger :0).

Derfor har jeg bagt kage med vinrabarber kompot til, kagen er selvfølgelig sund uden sukker, mælk og gluten.
Vinrabarber kompotten er uden sukker, jeg har brugt Birkesød i stedet.

Sund kage:

400 gr dadler
200 gr mandler (jeg havde kun 100 gr mandler tilbage, så brugte hasselnødder de sidste 100 gr)
5-6 sps kokosolie
skal og saft fra en øko-appelsin
1 tsk vaniljepulver
2 tsk kanel
1 knivspids salt
6 store æg

det hele blendes i en foodprocessor og kværnes til en luftig masse.
bag på 160 gr i ca 45-50 min.


Det er guld værd med den slags dage indimellem, håber alle andre også har en pragtfuld dag :0)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar