lørdag den 11. december 2010

Peanut-kakaobar.

Jeg har ikke kunnet få taget mig sammen til at skrive, har brugt tiden på en masse løse ender i stedet for. Jeg elsker når jeg har (undskyld udtrykket) " ren røv at trutte i"
Det frigiver en masse energi.

Siden sidst er jeg blevet færdig med alle mine "mini" kogebøger, og den forgangene uge har jeg været på indkald på seminariet.
Det var pragtfuldt at være sammen med alle mine medstuderende, samt at høre om deres (tankevækkende) oplevelser i praktikken og at diskutere magt og etik på meta-plan.
Jeg elsker at diskutere på meta-plan. Man får vendt sin tanke gang op og ned, bliver tvunget til at se på samfundet, pædagogikken, en selv med andre øjne. (spændende)

Ved ikke hvorfor, men kom sådan til at tænke på Søren Kirkegaard`s citat;

......At turde er at miste fodfæstet for en tid-
Ikke at turde er at miste sig selv.

Jeg elsker det citat, det er for mig indbegrebet af noget livsvigtigt og bekræftende.

Til sidst lige en "lille" opskrift fra www.kernesundfamilie.dk

Peanut-kakaobar

Mindst 10 stk.

200gr ristede peanuts (ikke saltede)
500gr dadler
1/2 tsk vaniljepulver
4 spsk kakaopulver (raw)
1 spsk kokosolie.
Pynt: ristede peanuts.

Kør alle ingredienser i fodprocessor til en toffeeagtig masse.
bred massen ud i en firkantet form ca. 10+20 cm.
Pynt med peanuts. Lad den stå på køl eller frys den. Skær i barer og drys evt med lidt kakao(det plejer jeg ikke at gøre)
God som alternativ til chokolade barer med sukker.

Disse barer er en af vores favoritter herhjemme...Mums.

Jeg har også taget dem med i børnenes kogebog i børnehaven, men der vil jeg trille små kugler i stedet for, og så pynte med en peanut.
Så kan ungerne også nemmere være med, samt det ikke er samme mængde vi skal fabrikerer.

Håber i alle får en dejlig lørdag...
Knus
Anne-Mette

1 kommentar:

  1. Den opskrift lyder bare rigtig lækker. Den hugger jeg lige og bruger en dag ved lejlighed i "min" børnehave.

    SvarSlet